Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 1. kolovoza 2011.

KARDAMOM i SLATKA RIŽA


Uvijek svemu dajem drugu šansu. Nekako sam to naučila još u djetinjstvu kad je moja majka skuhala cušpajz koji sam mrzila i koji nikako nisam mogla progutati a onda sam kod susjede iz čiste pristojnosti jela njenu verziju takvog cušpajza i bio je sasvim dobar. Nekako isti ali opet sasvim drugačiji, i sasvim dobar. Iz istog sam iskustva izvukla pouku da nikada ne treba reći da ne volim hranu koju nisam probala. Fuj nekom ne mora biti fuj i meni, ali ako u dva navrata na dva različita mjesta probam istu vrstu hrane i zaključim da to nije to onda je množim s nulom i brišem iz jelovnika.
Tako nikada nisam baš voljela kardamom. Njegov mi je slatkasti miris/okus imao neku odbojnu notu zbog čega sam izbjegavala stavljati ga u jela. A volim začine, dapače, luda sam za njima, samo što mi taj nekako nikako nije sjeo sve do kad nisam probala desert sa rižom koji me razoružao.

Radi se o riži kuhanoj na mlijeku zajedno sa začinima u koju se dodaje tučeno slatko vrhnje pa servira u čaši zajedno sa preljevom od voća
Sve to ne bi bilo vrijedno spomena da nema unutra kardamoma pa ako imate volje predlažem da probate

1 šalica riže ( okruglog zrna )
4 šalice mlijeka
1 štapić cimeta
2 vanili šećera
nekoliko klinčića
među prstima kardamoma ( ja stavim dva prstohvata )

Kuhati rižu sa svim gore navedenim začinima tako da nabubri pa ugasiti vatru i pustiti poklopljeno.

Ne treba je dodatno šećeriti. Ako riža nije prekrivena mlijekom dok ugasite vatru dolijati još toliko mlijeka da bude otprilike prst iznad nje. Najbolje da odstoji preko noći da nabubri i popije svu tekućinu.
Drugi dan istući slatko vrhnje i rahlo umiješati u rižu.
Servirati u visokim čašama; na dno džem ili preljev od višanja, red riže, red džema, opet riža i na vrhu malo džema za dekoraciju.
Može se servirati i sa višnjama iz kompota, ja najčešće koristim Podravkin nadjev od višanja u koji umiješam malo ruma alinaravno, može bilo kakav džem i voće

Jednostavno, lako izvedivo i fino.

Film uz desert: VATEL - raskoš Versaillesa, kostimi, hrana, intrige...Vatel (Gerard Depardieu) priređuje trodnevnu feštu s kulinarskim bakanalijama i usput malo ljubi Umu Thurman :)