Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


srijeda, 24. kolovoza 2011.

NAMAZI ( razni )



Vratimo se natrag ljetnim druženjima.
Vani je 37 stupnjeva, nek' digne ruku tko želi u kuhinji provesti više od 10 minuta...
Prije zalaska sunca neda se disati a kamoli razmišljati o nekim velikim kulinarskim zahvatima pa sam i ja napunila hladnjak praktičnim namirnicama i puštam svoje da jedu kako je kome volja.

Neki sam se dan vratila s posla a u kuhinji me dočekala velika zdjela nepoznatog namaza i moja uzbudjena kći s riječima ''mamek, ovo moraš probati''.
Naravno odmah sam se primila kruha i noža i, onako još u cipelama, s torbom preko ruke, premazala šnitu svježeg baquetta kremastim namazom lagano ljubičaste boje. Mmmmmm...bilo je fino. Ponosno sam zaključila: moja kći!... stalno nešto kuha, peče, isprobava :)
Ona je taj svoj prvi namaz napravila odmah od duple količine namirnica tako da smo gotovo čitav tjedan imali što mazati na kruh...hehe...ali bilo je fino a na fine se stvari ne žalimo.
Evo recepta:

NAMAZ OD CRVENOG GRAHA

1 velika konzerva crvenog graha
2 tvrdo kuhana jaja
1 vrećica majoneze  ( za zdraviju varijantu maslinovo ulje )
2 režnja češnjaka
malo soli
svježe mljeveni papar
6 kiselih krastavaca ( sitno ribanih )

Sve zajedno usitniti u mulineksu ili štabnim mikserom u kremastu smjesu

Kako sezona namaza traje čitavu godinu imam nekoliko isprobanih za iznenadne situacije. Jedan od najstarijih je ovaj od tune:

PAŠTETA OD TUNA

1 konzerva tune u komadićima
5 tvrdo kuhanih jaja ( samo bjelanjak )
10 dkg majoneze
10 dkg maslaca
2 trokutića zdenka sira
1 luk
sol prema ukusu

Isto kao i gornju paštetu sve umutiti u mulinexu ili štabnim mikserom. Paštetu staviti u zdjelicu za posluživanje i gore, kao dekoraciju, naribati tvrdo kuhane žumanjke.


Humus mi je jedan od boljih namaza, ima mnogo recepata za njega ja radim po ovom:

HUMUS

2 žlice sezama
100 ml vode u kojoj se kuhao slanutak
200 g. kuhanog slanutka ( ili 2 konzerve )
2-3 žlice limunovog soka
2 češnja češnjaka ( sitno ribanog )
50 ml maslinovog ulja
1 žličica sjeckanog peršuna
1/2 žličice kajenskog papramalo soli

-Sezam kratko popržiti u tavi bez masnoće, polovicu samljeti u mlincu za kavu i zajedno sa svim sastojcima umutiti u glatku masu. Umiješati ostatak sezama, dobro ohladiti i servirati.

Kad serviram namaze obično se na stolu nađe više od jednog. Svi se mažu na lagano poprženi kruh i serviraju uz nareske, obično je to plata sireva i domaće kobasice uz koje pašu namazi od svježeg kravljeg sira.

NAMAZ I:

-svježi kravlji sir
-kiselo vrhnja
-sjeckani luk
-sjeckani češnjak
-vrhom puna žlica majoneze
-malo senfa
-sol

Uvijek koristim Vindijin sir iz marame i njihovo božanstveno vrhnje za kuhanje pakirano u kantici od jedne litre. Ono crveno sa 25% mm. Treba ga prije upotrebe dobro promiješati da se ponovo poveže s tekućinom koja obično sjedne na dno. Obožavam to vrhnje, savršeno je kremasto i primjenjivo u bezbrojnim varijantama, pazim da ga nikad ne nestane u frižideru.

NAMAZ II:

-svježi kravlji sir
-žlica dvije vrhnja
-bučine koštice ( stučene u mužaru )
-malo finog domaćeg bučinog ulja
-sol
Ovo sam prvi puta probala na jednom seoskom gospodarstvu i jako mi se dopalo


SELJAČKI NAMAZ:

1 par domaćih kobasica
domaća mast
2 češnja češnjaka
sjeckani ružmarin
sol

Domaće kobasice oguliti i sitno nakosati pa dodati masti tek toliko da se dobi maziva smjesa. Umiješati ostale začine i time premazivati svježe pečene tigelle.

I za kraj - fini namaz od maslina, kojeg doduše sad već možemo kupiti na policama supermarketa ali domaće je domaće:

TAPENADA

6 češnja češnjaka
50 g. kapara
10 fileta srdela u ulju
200 g crnih maslina bez koštica
malo svježe sjeckane majčine dušice
sok 1/2 limuna
svježe mljeveni papar
maslinovo ulje
-U mikser staviti češnjak, kapare, ribu, začine ( osim papra ) i limunov sok pa napraviti pire, popapriti, dodati maslinovo ulje do željene gustoće pa još malo miksati da se sastojci sjedine.

Još fali samo neki fini hrskavi baquette i malo povrća za brzi snack ili lagani ljetni obrok
:)