Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 21. kolovoza 2011.

VARIVO OD KRASTAVACA


Znam da je vruće i da nije vrijeme za variva ali sezona je krastavaca. Svi, ali baš svi koje poznajem, a imaju komadić vrta, pretrpani su njima. I kod nas se u hladnjaku nakupila poveća količina pa kako vidim da ni uz najbolju volju nećemo moći toliku količinu svježu savladati odlučila sam napraviti varivo. Nije da moji to baš jako vole ali meni je fino a to je sasvim dovoljno. Nisam ni ja nekad bila baš preveliki ljubitelj te vrste cušpajza ali u posljednje sam vrijeme usavršila recept i sad ga doista volim, a i moj mi se suprug sve češće pridružuje. Kći, koja ga nekad nije htjela ni probati, uz lagano ga gunđanje ipak pojede pun tanjur :)

RECEPT:

1 manji luk
2 krumpira
5 srednje velikih krastavaca
1 vrhnje za kuhanje
2 dl mlijeka
začini ( kumin, češnjak, peršun, kopar, sol, biber, slatka i ljuta crvena paprika )
kelp alga ( po želji )


Na žlici ulja popržiti nasjeckani luk pa dodati krumpir, oguljen i narezan na kockice. Za to vrijeme staviti da se moči kelp alga i oguliti krastavce. Ja ih oguljene prerežem na četvrtine pa svakoj maknem sredinu sa košticama tako da ostane samo mesnati dio koji zatim nasjeckam i dodam u lonac. Još malo sve zajedno pržiti pa dodati prstohvat kumina, žlićicu slatke mljevene paprike i prema ukusu, ljute chilli papričice. Podlijati sa cca 6 dl vode. Ako koristite alge dodajte i nju zajedno sa vodom u kojoj se močila. Od kad koristim himalajsku sol svu hranu solim na kraju kuhanja ali sad je vrijeme da posolite. Pustite da se kuha 15-20 minuta pa izdvojite šalicu povrća na stranu a ostalo ispasirajte štabnim mikserom. U krem juhu koja se dobila dodati vrhnje za kuhanje, 2 dl mlijeka, 2 režnja češnjaka ( uvijek ga sitno ribam na ribež za muškatni oraščić ), svježe mljeveni papar i sjecjani kopar pa pustiti još 5 minuta da lagano krčka. Kako sam imala svježi estragon usput sam i njega ubacila unutra. I to je to.

Vratiti unutra onu šalicu izdvojenog povrća pa servirati sa sjeckanim peršinom i žlicom kisela vrhnja za ukras. Možete gore naribati i tvrdo kuhano jaje ili dodati krutone.
Dobar tek!

p.s. ne zaboravite izvaditi algu prije serviranja! Ja sam, naravno, propustila to na vrijeme učiniti pa je moj suprug iznenađeno zagrabil šeflju iz koje su visjele crne trake uz pitanje - ''kaj pak je to?'' -... uf....morala sam objašnjavati :)
Moram priznati da u našoj kući alge još uvijek spadaju u moje ''novootkrivene bedastoče'' pa ih nastojim nekako zakamuflirati, ali šta ću, kažu da cilj opravdava sredstvo pa evo onda, sve u interesu zdravlja
:)

a sad hladna varijanta;


HLADNA JUHA OD KRASTAVACA

1 oguljeni sjeckani krastavac
par listića svježe mente
2 dl mlijeka
2 žlice jogurta
2 žlice maslinova ulja
par zrnca kumina
sol i papar

Odvojiti par listića mente, ostale sastojke staviti u blender, sve dobro izmiksati i servirati ukrašeno mentom