Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 10. listopada 2011.

VARIVO OD PORILUKA


Neki sam dan od jedne simpatične gospođe dobila ogromnu košaru prepunu povrća iz domaćeg uzgoja. Koliko sam bila zahvalna toliko i zabrinuta, kako za boga miloga utrošiti toliko povrće prije nego se pokvari. Kad sam sve to rasporedila, hladnjak mi je bio u potpunosti okupiram, sve police, ladice, vrata...
Valjalo je hitno nešto poduzeti. Odlučila sam napraviti minestrone. To mi se činio najsigurniji način da utrošim većinu povrća i mogu vam reći da mi je trebalo čitavo jutro da sve to nasjeckam. Ne žalim se, juha je bila uistinu fantastična. Jest da je ispao lonac od pet litara ali pojelo se. Kad sam mom ocu, koji je inače ljubitelj svih jušnih jela, uvalila u ruku lonac od tri litre povrća na gusto - malo me gledao, nešto promumljao ali je pristojno odnio kući uz napomenu da će oni to jesti danas za večeru. Drugo me jutro nazvao da kaže kako je juha bila toliko fantastična da su gotovo sve pojeli, ostalo im je taman danas za doručak. 'Naravno' rekla sam 'a ti si već razmišljao da ju negdje uz put izliješ, nije ti se baš sviđala'...hehe...
I tako sam iskoristila najveći dio povrća. Ostala mi je još blitva koju sam jučer pojela na lešo i mladi poriluk od kojeg sam danas napravila varivo. Moj suprug ga voli. Ispalo je dobro, zgusnula sam ga krumpirom koji sam zajedno sa vrhnjem umutila u pire.

POTREBNO:

-snopić poriluka ( narezanog na kolutiće )
-otprilike 250 grama pečenog hamburgera ( nasjeckanog na kockice ) ili pancete, kobasica...
-5 srednjih krumpira ( oguljenih, 2 narezana na kocke, 3 prepolovljena )
-2 dl vrhnja za kuhanje
-komadić kombu alge ( oprane i namočene u malo vode )
-2-3 češnja češnjaka
-slatka i ljuta crvena mljevena paprika
-1 kocka juhe od povrća

Na maslinovom ulju popržiti hamburger, dodati kockice krumpira i poriluk pa sve zajedno kratko pržiti. Doliti oko 2 litre vode, posoliti, dodati algu zajedno s vodom u kojoj se močila, prepolovljene krumpire, kocku od povrća, slatku i ljutu papriku i ribani češnjak. Kuhati sve zajedno oko pola sata. Zatim iz variva izvaditi polovice kuhanog krumpira pa staviti u visoku posudu i zajedno s dva decilitra vrhnja za kuhanje smrviti u pire štabnim mikserom. Nemojte pojesti, veoma je ukusno :)


Krumpirom zgusnuti varivo, pustiti da još neko vrijeme kuha da se sastojci prožmu i dobar tek
:)