Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 28. svibnja 2012.

BLANCMANGE ILI ŽELE OD MLIJEKA

Nekako su mi u posljednje vrijeme svi deserti crveno-bijeli; jagode i šlag, jagode i vrhnje,,, falio je još samo jedan - jagode i mlijeko. Tu je, evo ga.


Veliki sam ljubitelj slatkog i vječno mi fali recepata s malim udjelom šećera, zbog toga je ovo idealan desert za sve nas koji smo si škrti na kalorijama :)

Ideja je došla kad mi je zatrebala flaša u kojoj bih mogla ponijeti sa sobom smoothie od špinata. Kako je u flaši bila litra mlijeka koju je trebalo brzo potrošiti najbrže je bilo da mlijeko izželiram s malo stevije i eto mi pun hladnjak savršenih malih želea od mlijeka, super za serviranje sa svježim voćem i malo javorova sirupa ili jagodama u čiliju i cimetu.

Žele od mlijeka nije neka novotarija. Naziv potječe od francuskog blanc-manger ( izgovara se b l ə m a : n dʒ ).
Ponekad koristim agar algu no uvijek s njom pretjeram pa su mi deserti suviše plastični, zato uglavnom koristim instant želatinu i sasvim je u redu.

OMJER:
-2 dl mlijeka ( bademovog ili rižinog ili jogurta ili smootheja
-1 list želatine

Mlijeko lagano zagrijati. Želatinu namočiti u hladnu vodu pa ocijediti i staviti u zagrijano mlijeko. Miješati da se rastopi. Ohladiti na sobnoj temperaturi pa staviti u hladnjak preko noći da se stisne do kraja.
Smoothie bi bilo poželjno da se ne zagrijava zbog gubitka hranjivih sastojaka pa je najbolje želatinu zagrijati u vodi ili mijeku i umiješati u njega.
Postoje i želatine u prahu koje se umiksaju bez zagrijavanja
Ako se koristi agar alga ili želatina u prahu paziti na omjere.

I to je sva mudrost.

Po istom principu mogu se ugusnuti ribane jabuke s cimetom i đumbirom, kompot od jagoda s paprenom metvicom, maline s koricom limuna...

Ništa novo, samo podsjetnik na jednostavan, niskokaloričan desert.