Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 19. travnja 2014.

PRIRODNO BOJANJE JAJA

 Kako je tempo života uzeo danak pa sve radimo posljedni čas, tako je i bojanje uskršnjih pisanica ( u mom slučaju ) ušlo u tu kategoriju.


Ove je godine odluka pala na tradicionalno bojanje prirodnim bojama: ciklom, kurkumom i crvenim zeljem.

Iako sam ranijih godina linijom manjeg otpora odvajala jedan sat i obojila jaja kupovnom bojom, ove sam uzela malo više vremena da napokon i to isprobam. I znate što? ostala sam iznenađena, naročito ciklom.
Nisam primijenila tradicionalni način kako to obično biva da se jaja kuhaju zajedno s ciklom ili ljuskama luka već malo dulji postupak - bojanje preko noći.

Evo kako
Meni apsolutno prekrasna smeđa jaja, koja izgledaju poput najskuplje tamne kože, ispala su od cikle. 
Od 2 male cikle oboje se 2-3 jaja ili više ako se sok razrijedi a ja ga nisam razrjeđivala jer sam željela intenzivnu boju a uz to sam željela isprobati i varijantu s mramornim jajima ( tako da se kuhano jaje lagano natucka da ljuska napukne pa se tako napuklo jaje stavi u sok ) i dvije cikle bile su mi taman dovoljne za ta dva jaja. 
Za tako fantastičnu boju jaja u soku moraju stajati preko noći pa je računica za količinom cikle jednostavna.

Isto tako neobična i prekrasna boja ispala je od svježe kurkume. U tri decilitra tople vode nariba se jedan korijen svježe kurkume ( nađe ih se u bio&bio ) i u to potope tvrdo kuhana jaja. Nije nužno da budu vruća kao kod klasičnog bojanja. Također ostaviti preko noći. Boja koja se dobije je nešto poput starog zlata; melirana, nepravilna, s mrljicama, i to joj daje čar. Upravo je ta pigmentacijska razlika najljepše ispala.
Jedina mana svježe kurkume je što je toliko intenzivna da jedva operete ribež a ruke su vam žute naredna dva dana. No ništa strašno, ispere se.
Osim toga mramorno jaje iz kurkume izgledalo je najljepše od svih no bilo je suviše svježe pa sam ga skroz polomila prilikom guljenja.


I treća, ne toliko intenzivna boja bila je svijetlo plava od crvenog zelja.
U malo vode kuha se ribano crveno zelje. Nakon što voda kuha 5 minuta ugasiti vatru i ostaviti još desetak minuta da zelje odstoji u vodi i pusti boju a zatim procijediti i vodu rasporediti u posudice u koje se urone jaja.

Ili umjesto bojanja nabavite sasvim prirodna zelena jaja  ( ona 4 sasvim na vrhu --> ) 

Ja ću definitivno naredne godine ponoviti ciklu!
A za mramorna ću koristiti nešto starija jaja, da se lakše gule :)

I to je to.
Sad navalimo na šunkicu :)